حل مشکل تغییر Resolution تصویر در بازی Dark Sector

بازی Dark Sector (بخش تاریک) را می‏توان یکی از جذاب‏ترین بازی‏های عرضه شده برای PC در سال 2009 دانست. این بازی اکشن سوم شخص که قریب به 4 سال ساخت آن طول کشید و انتشار آن نیز با تأخیر فراوان همراه بود، توانست با گرافیک متحیر کننده خود، نظر بسیاری از علاقه‏مندان به بازی را به جلب نماید. وب سایت معتبر GameSpot به این بازی نمره خوب 7.5 داده است. اما در این بازی باگی وجود دارد که ممکن است برای شما ایجاد دردسر کند. در صورتی که از تنظیمات داخل بازی تفکیک‏پذیری یا به اصطلاح Resolution تصویر را تغییر دهید بازی Crash کرده و خارج می‏شود. هم‏اکنون قصد داریم راه‏حلی ساده برای رفع این مشکل مطرح کنیم که با بهره‏گیری از آن می‏توانید بازی را در هر اندازه‏ای که دوست دارید اجرا کنید.
ادامه...

ادامه مطلب ...

فعال نمودن ClearType در Windows Mobile 6

سیستم عامل ویندوز موبایل، یکی از سیستم عامل‏های مطرح و کارآمد برای تلفن‏های همراه هوشمند (Smartphone)، کامپیوترهای جیبی (Pocket PC) و دستیارهای دیجیتالی شخصی (PDA) است که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است. آخرین نسخه پایدار آن نیز Windows Mobile 6.1 است که در آپریل 2008 منتشر شد. در این ترفند قصد داریم نحوه فعال نمودن قابلیت ClearType را در سیستم عامل ویندوز موبایل مطرح نماییم. همانطور که میدانید ClearType تکنولوژی جهت نمایش فونت‏ها در ویندوز به شکل صاف و صیقل داده شده است که هم باعث زیبایی محیط ویندوز شده و هم به بینایی کمک میکند.

ادامه مطلب ...

بی صدا نمودن ویندوز XP به شکلی سریع

شاید برای شما نیز جالب باشد که بتوانید ویندوز خود را تنها با یک دوبار کلیک ، بر روی حالت Mute یا بی صدا تنظیم کنید. این موضوع زمانی کاربردی تر میشود که بر روی کیبورد شما دکمه ای جهت Mute کردن ویندوز وجود نداشته باشد و مجبور باشید هر بار برای اینکار مراحلی را طی کنید. اکنون با استفاده از این ترفند به سادگی و بدون نیاز به برنامه خاصی میتوانید ویندوز خود را بی صدا کنید و به همان روش مجدد آن را از حالت Mute خارج کنید.
 
ادامه مطلب ...

کلیه کلیدهای میانبر در محیط Gmail

یکی از ویژگی های جالبی که گوگل برای سرویس میل خود ، Gmail ، در نظر گرفته است ، امکان استفاده از کلیدهای تک و کلیدهای ترکیبی میانبر توسط کیبورد برای سهولت در دسترسی به قسمتهای مختلف این سرویس میل است. به ویژه پس از آنکه امکان ثبت نام در Gmail بدون دعوت نامه نیز امکان پذیر شد کاربران آن بسیار بیشتر شدند. در این ترفند قصد داریم لیست کامل کلیه کلیدهای تکی و ترکیبی میانبر قابل استفاده در Gmail را به زبان فارسی برای شما معرفی کنیم.

ادامه در ادامه....

ادامه مطلب ...

به کیبورد سیستم تان جان تازه ای ببخشید!

چقدر از کیبورد خودتان راضی هستید؟ آیا به درستی کار می کند؟ تمامی این کلیدها در صورتی می توانند مورد استفاده باشند که همگیشان به درستی کار کنند. کافیست یکی از آنها کار نکند دیگر صفحه کلید شما مورد اطمینان نیست و بزودی به کلیدی که کار نمی کند نیاز پیدا خواهید کرد. قبل از آنکه اعصابتان بخاطر مدام فشار دادن کلید خراب، خرد شود، چند نکته زیر را هم امتحان کنید شاید کلید کیبورد سر به راه شد و مدتها در کنارتان بدرستی انجام وظیفه کرد. در این ترفند سعی می کنیم مرحله به مرحله سرویس را به شما آموزش دهیم.

ادامه در ادامه.....

ادامه مطلب ...

چسباندن برنامه به منوی start

روی برنامه مورد نظر خود راست کلیک کنید و گزینه Pin to Start menu را بزنید تا برنامه شما در منوی شروع زیر Internet Explorer و OutLoock Express قرار گیرد.

غیرفعال کردن Search ویندوز به وسیله رجیستری

ممکن است شما یک کافی نت داشته باشید و یا اصلأ دوست نداشته باشید فردی فایلی را در سیستم شما جستجو کند. برای اینکار میتوانید Search ویندوز را کاملأ غیرفعال کنید. و البته در موقع لزوم خودتان مجددأ آن را فعال نمایید. هم اکنون به معرفی این ترفند خواهیم پرداخت. 

ادامه مطلب ...

تغییر رنگ قالب نرم‏افزارهای آفیس 2007

در صورتی که با برنامه‏های مجموعه نرم‏افزاری آفیس 2007، نظیر Word یا Excel کار کرده باشید، حتماً می‏دانید این برنامه‏ها در ظاهر جدید خود، دارای یک قالب آبی رنگ شفاف هستند. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‏اید که جهت تنوع می‏توان رنگ این قالب را از آبی به رنگی دیگر تغییر داد؟ در این ترفند قصد داریم نحوه تغییر رنگ قالب نرم‏افزارهای آفیس 2007 به رنگ مشکی یا نقره‏ای زیبایی را بیان نماییم.

ادامه مطلب ...

یک ترفند کوچک پیرامون Command Prompt ویندوز

حتمأ شما نیز با محیط Command Prompt یا خط فرمان ویندوز آشنایی دارید. کافی است در Run عبارت cmd را وارد نموده و Enter بزنید تا پنجره Command Prompt باز شود. cmd.exe در اصل مفسر دستورات است که در کلیه نسخه‏های ویندوز نیز وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش کوچک و ساده جهت افزایش سرعت عمل در وارد نمودن مسیرهای مختلف در درون CMD بپردازیم. به عنوان مثال این پس به جای تایپ مسیرهای طولانی در CMD، می‏توانید از این روش برای وارد نمودن مسیر فایل یا فولدر در درون خط فرمان استفاده کنید. لازم به ذکر است این ترفند بر روی ویندوز XP و نسخه‏های قدیمی‏تر امکان‏پذیر است.

 

برای این کار:
به ادامه مطلب بریدچشمک
ادامه مطلب ...

ادامه دانلود قطع شده توسط نرم افزار IDM و به وسیله لینکی دیگر

ممکن است این اتفاق برای شما نیز رخ داده باشد که در حال دانلود یک فایل هستید، اما به ناگهان به دلیل پاک شدن فایل مربوطه از روی سرور، دانلود شما ناتمام بماند. اما آیا در این زمان چاره‏ای برای ادامه دادن دانلود قطع شده وجود دارد؟ در صورتی که برای دانلود از نرم‏افزار مدیریت دانلود Internet Download Manager استفاده کنید و یک لینک مشابه برای دانلود نیز بیابید، پاسخ مثبت است! Internet Download Manager یکی از محبوب‏ترین نرم‏افزارهای مدیریت دانلود است که با بهره گیری از آن و اعمال این ترفند می‏توانید دانلود خود را از لینک دیگری و از همانجایی که قطع شده ادامه دهید.

 

ادامه در ادامه...
ادامه مطلب ...

تغییر شماره سرویس پک ویندوز از طریق رجیستری

همان‏طور که می‏دانید ویندوزهایی نظیر XP و ویستا دارای سرویس پک‏های مختلفی هستند. سرویس پک‏ها در اصل مجموعه‏ای از به روزرسانی‏های نرم‏افزاری‏اند که در طی زمان‏های مختلف از جانب مایکروسافت عرضه می‏شوند. این بسته‏های نرم‏افزاری امنیت، ثبات و سازگاری ویندوز را بهبود می‏بخشند. ممکن است شما گاهی قصد نصب یک نرم‏افزار یا بازی خاص را داشته باشید، اما به دلیل قدیمی بودن سرویس پک ویندوز امکان این کار مهیا نباشد؛ در این زمان چه می‏کنید؟ آیا چاره‏ای به جز نصب سرویس پک جدید وجود ندارد؟ شما با استفاده از این ترفند می‏توانید عنوان یا شماره سرویس پک ویندوز خود را تغییر دهید و این مشکل را بدون نصب سرویس پک جدید حل کنید. به عنوان مثال بازی GTA IV تنها بر روی سرویس پک 3 ویندوز XP قابل نصب است. یعنی اگر ویندوز XP شما سرویس پک 2 باشد بازی نصب نخواهد شد. با استفاده از این ترفند می‏توانید سرویس پک 2 ویندوز را به 3 تغییر دهید، بدون آنکه سرویس پک 3 را نصب کنید و در نهایت نیز بازی را بدون مشکل نصب نمایید. لازم به ذکر است این کار از طریق رجیستری ویندوز صورت می‏پذیرد.

 

ادامه در ادامه...چشمک
ادامه مطلب ...

ترفند جادویی برای دانلود نامحدود از you tube


 

با مطالعه این ترفند میتوانید به راحتی ویدئو مورد نظر خود را با فرمت MP4 دریافت کنید...

 

برای دیدن ترفند روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه مطلب ...

جلوگیری از اشغال شدن خط تلفن به هنگام استفاده از اینترنت

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش کاربردی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید کانکشن خود را طوری تنظیم کنید که به هیچ گاه اشغال نشود ؛ بدین شکل که به هنگام تماس به خط تلفن شما ، میتوانید از اینترنت خارج شوید و پاسخ تلفن را بدهید. البته برای این کار باید خط شما قابلیت پشت خطی را داشته باشد.

 


بدین منظور:
1- از منوی Start وارد Control Panel شوید.
2- سپس وارد Network Connections شوید.
3- کانکشنی که با آن به اینترنت وصل میشوید را انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک کنید ، سپس Properties را برگزنید.
4- در پنجره باز شده به تب Advanced بروید.
5- از قسمت پایین ، دکمه Settings را برگزنید.
6- در پنجره جدید باز شده دکمه Edit را بزنید.
7- باز هم در پنجره جدید ، در کادر خالی عبارت Call Waiting را وارد نمایید.
8- در پایان تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.

اکنون در صورتی که در اینترنت باشید و کسی با شما تماس بگیرد ، با پیام Call wating now active روبرو خواهید شد.

لازم به ذکر است که باید برای بهره گیری از این سرویس ، مودم شما از Voice پشتیبانی کند و اینکه سیستم های مخابراتی برخی از مناطق امکان این کار را ندارند. همان طور که ذکر شد خط شما نیز باید قابلیت پشت خطی داشته باشد.

یاهو مسنجر 30MB فضای خالی داره !

Yahoo! Briefcase

این قسمت از یاهو شبیه به حافظه کامپیوتر است که بر روی اینترنت نصب شده است و به شما اجازه می دهد که با ورود به اینترنت از هر کامپیوتری در هر جایی که باشد به راحتی به فایل مورد نظر دسترسی داشته باشید. و فایل مورد نظر خود را به دیگران عرضه کنید یا برای کارهای خود در اینترنت استفاده کنید.

برای خواندن ترفند روی ادامه متن کلیک کنید

ادامه مطلب ...

بررسی دلایل مختلف پاک شدن آفلاینها در یاهو

یکی از مهمترین دغدغه هایی که کاربران یاهو مسنجر با آن مواجه هستند از بین رفتن آفلاین هایی است که دوستان برای آنها ارسال میکنند. به اصطلاح گاهی آفلاینهای یاهو مسنجر میپرد. این موضوع دلایل مختلفی دارد. در این ترفند قصد داریم به بررسی دلایل مختلف این پیش آمد بپردازیم و راه حل ساده مشاهده مجدد آفلاینها را به شما معرفی کنیم.

برای خواندن ترفند روی ادامه متن کلیک کنید

ادامه مطلب ...