۱۰ ترفند برای جلوگیری از کند شدن ویندوز

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام کار با کامپیوتر ، ویندوز شما بسیار کند و آزار دهنده عمل کند. می توان با اطمینان گفت که تمامی این مشکل ها از نحوه نادرست عملکرد شما با ویندوز صورت گرفته است. قصد داریم تا شما را با 10 ترفند مفید آشنا کنیم که با استفاده از آن ها میتوانید از ویندوز خود حداکثر استفاده را ببرید.
1- مطمئن شوید که آنتی ویروس مناسبی را بر روی سیستم نصب نموده اید، بصورت اتوماتیک آپدیت شود و کلیه فایلهای تازه وارد به سیستمتان را چک کند. اگر ویروسی همراه فایلی باشد یا تعمیر یا قرنطینه و بلوکه شود. بدلیل اینکه ویروسهای جدیدی هر روز تولید می شوند باید طوری ویروس کشتان را تنظیم کنید که بطور اتوماتیک بروز شود. دو برنامه قوی ویروس کش که ما توصیه می کنیم عبارتند از:
McAfee و Norton
.
2- نرم افزارهای
antispyware/antiadware را روی سیستم خود نصب کنید، این دو دسته نیز برای سیستم شما کاملاً ضروری هستند، تا از نصب برنامه های جاسوس بر روی سیستمتان جلوگیری کنند. که دو نرم افزار رایگان و مفید عبارتند از: Spybot Search & Destroy یا Ad-aware
3- نصب دیواره آتش سخت افزاری، بهتر از فایروال نرم افزاری است. بدین صورت اطلاعات سیستم شما از دسترس هکرها مصون می ماند و نمی توانند برخی نرم افزارها را بصورت ناخودآگاه بر روی سیستم شما نصب کنند که یا به سیستم شما آسیب برسانند و یا اینکه سرعت کار با سیستم کاهش پیدا کند. دیواره های آتشی که ما توصیه می کنیم عبارتند از:
Linksys, Netgear, D-link
4- شرکت مایکروسافت هر از چند گاهی نرم افزارهای خود را بروز می کند. این امر برخی اوقات بدلایل بالابردن امنیت است که توصیه ما این است سیستم خود را طوری تنظیم کنید تا بصورت اتوماتیک بروز شود.
5- فایلهای اینترنتی موقت (
Internet temp files ) خود را هر یک ماه یکبار پاک کنید. این امر به بالابردن سرعت سیستم شما منجر خواهد شد.
6- هر 4 ماه یکبار هارد خود را
defrag نمائید.
7- هر موقع می خواهید چیزی را از اینترنت دانلو کنید حتماً شرایط آنرا (
terms and conditions ) بدقت مطالعه نمائید. هیچ ارزانی بی حکمت نیست. ممکن است همراه نرم افزارهای رایگان مواردی از قبیل adware یا spyware نصب شوند.
8- ایمیلهای غریبه، عجیب، و نا آشنا را باز نکنید. ممکن است همراه باز شدن آنها
adware یا spyware بر روی سیستمتان نصب شوند یا همراه ویروس باشند. توجه کنید حالت پیش نمایش نرم افزارهای outlook همانند باز کردن آن است، پس آنرا غیر فعال کنید.
9- به شما استفاده از مرورگر
Firefox را از درون سی دی 3 توصیه می کنیم. کار با این مرورگر ایمن تر است.
10-دست آخر اینکه اگر سیستم شما را دزدیدند یا سیستمتان به نحوی از کار افتاد، کلیه داده های خود را از دست می دهید. راه حل کار این است که همیشه از اطلاعات مهمتان بر روی
CD یا بر روی میزبانهای اینترنتی نسخه پشتیبان تهیه کنید.

3 راه برای ایجاد نسخه مشابه از یک تب در فایرفاکس بدون استفاده ا

فرض کنید در مرورگر فایرفاکس قصد دارید تا از یک تب موجود، یک نسخه مشابه ایجاد کنید. به این معنا که دو یا چند تب مشابه هم از یک صفحه اینترنتی در پنجره مرورگر داشته باشید. باید بدانید برای انجام این کار در مرورگر فایرفاکس، چندین و چند راه مختلف وجود دارد. راه‏های مختلفی که برخی از طریق نصب افزونه و برخی بدون نصب افزونه و از طریق امکانات پیش‏فرض مرورگر امکان‏پذیر است. در گذشته 2 راه برای این کار در ترفندستان معرفی شده بود. در این ترفند قصد داریم به معرفی 3 راه دیگر برای ایجاد نسخه المثنی از یک تب در فایرفاکس بپردازیم، آن هم بدون نصب افزونه.

 

 

1. کلید Ctrl را از روی کیبورد بگیرید و سپس در همان حال، تب مورد نظر را با استفاده از ماوس گرفته و آن را بکشید و در فضای خالی از نوار تب ها آن را رها کنید.
2. با استفاده از کلیک وسط ماوس (غلتک ماوس) بر روی دکمه Reload در نوار بالای صفحه کلیک کنید.
3. با بهره‏گیری از ماوس، آیکن کنار نوار آدرس (favicon) را بگیرید و آن را بکشید و در فضای خالی از نوار تب ها رها کنید.

با انجام هر یک از 3 کار فوق خواهید دید تب جدیدی ایجاد میشود که همان تب قبلی را بارگذاری می‏نماید.
لازم به ذکر است در
این ترفند دو راه دیگر برای ایجاد نسخه مشابه از یک تب در فایرفاکس معرفی شده است.
همچنین شما می‏توانید برای اینجام این کار از افزونه زیر نیز استفاده نمایید:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/156490
 
 

تغییر دائمی MAC Address کارت شبکه

در صورتی که با مباحث مربوط به شبکه آشنایی داشته باشید حتماً با مفهوم MAC Address آشنا هستید. MAC Address یک آدرس فیزیکی است که یکی از کاربردهای آن تشخیص دادن یک کارت شبکه از دیگر کارت شبکه‏های است و به کارت شبکه اجازه شناسایی داده‏ای که به آن فرستاده شده است را می‏دهد. MAC Address بر خلاف IP یک ادرس خاص است و در درون تراشه کارت شبکه ثبت می‏شود. راه‏های مختلفی جهت تغییر MAC Address کارت شبکه وجود دارد، اما هیچ یک از این راه‏ها باعث ایجاد تغییر دائمی و همیشگی نمی‏شود، بلکه این تغییرات موقت هستند و در صورت راه‏اندازی مجدد سیستم به حالت گذشته باز می‏گردند. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش بسیار مفید و عملی بپردازیم که به وسیله آن می‏توانید MAC Address کارت شبکه را به طور دائمی تغییر دهید.


بدین منظور:
نیازمند یک ابزار جانبی به نام Technitium MAC Address Changer هستیم. این برنامه کم‏حجم و رایگان، تمام آن چیزی که ما نیازمند آن هستیم را در اختیار ما قرار می‏دهد.
برای دانلود Technitium MAC Address Changer میتوانید به سایت سازنده برنامه به نشانی
http://www.technitium.com مراجعه کنید یا آخرین نسخه برنامه در حال حاضر را از لینک زیر مستقیماً دریافت کنید:http://www.tarfandestan.com/files/TMACv5_R3_Setup.zip
پس از دانلود فایل، آن را از حالت فشرده خارج کرده و برنامه را نصب کنید.

طریقه کار با این برنامه بسیار ساده است:
پس از اجرای برنامه، در قسمت Network Connections نام کانکشن‏های مربوط به هر کارت شبکه موجود در سیستم را مشاهده می‏کنید.
اکنون کارت شبکه مورد نظر را انتخاب کنید و بر روی دکمه Change MAC موجود در پایین صفحه کلیک کنید.
خواهید دید که (ترفندستان) قسمت Enter New Mac Address Below نمایان می‏شود.
برای وارد نمودن یک MAC Address جدید سه راه دارید؛ می‏توانید دستی یک آدرس جدید را به دلخواه وارد کنید، بر روی دکمه Random MAC Address کلیک کنید تا یک آدرس به صورت تصادفی وارد شود و یا اینکه بر روی علامت فلش رو به پایین کلیک کنید تا در منوی ظاهر شده یکی از برندهای مختلف کارت شبکه را انتخاب کنید تا آدرس آن وارد شود.
با کلیک بر روی دکمه Change Now آدرس تغییر داده می‏شود.

برای بازگردانی MAC Address به حالت اولیه نیز کافی است بر روی دکمه Original MAC کلیک کنید.

به همین سادگی می‏توانید MAC Address کارت شبکه را به صورت دائمی تغییر دهید. البته ناگفته نماند MAC Address تغییر داده شده بر روی یک کامپیوتر دیگر و یا سیستم‏عامل دیگر پاسخگو نیست و چنانچه که دستور ipconfig /all را در سیستم‏عامل دیگر وارد کنید خواهید دید که همان MAC Address اصلی را نشان می‏دهد. در نتیجه این تغییر MAC Address به این برنامه و سیستم‏عامل کنونی شما وابسته است. 
 

دسترسی سریع به Command Prompt در ویندوز ویستا و 7

حتماً شما نیز با محیط Command Prompt یا خط فرمان ویندوز آشنایی دارید. کافی است در Run عبارت cmd را وارد نموده و Enter بزنید تا پنجره Command Prompt باز شود. cmd.exe در اصل مفسر دستورات است که در کلیه نسخه‏های ویندوز نیز وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش ساده اما کاربردی بپردازیم که در صورت استفاده از ویندوز ویستا یا 7، با بهره گیری از آن می‏توانید در هر فولدری که باشید پنجره Command Prompt را باز نمایید. ضمن این که خط فرمان مستقیماً بر روی مسیر همان پوشه قرار می‏گیرد.


برای این کار:
کافی است وارد یک پوشه دلخواه یا صفحه دسکتاپ ویندوز شوید.
کلید Shift را از روی کیبورد گرفته (ترفندستان) و بر روی فضای خالی از محیط پوشه یا صفحه دسکتاپ، راست کلیک کنید.
خواهید دید که در منوی راست کلیک گزینه‏ای به نام Open command window here پدیدار می‏شود که پیش از این وجود نداشت.
با انتخاب این گزینه پنجره Command Prompt مربوط به آن مسیر باز خواهد شد.

این کار را می‏توانید با راست کلیک بر روی یک فولدر انتخاب شده نیز انجام دهید.
 

ساخت یک میانبر جهت فعال و غیرفعال سازی دیوار آتشین در ویندوز

 
حتماً شما نیز با Firewall یا دیوار آتشین موجود در ویندوز XP و ویستا آشنایی دارید. وظیفه اصلی این Firewall در درجه اول تأمین امنیت سیستم شما در برابر حملات خارجی به ویندوز است. اما این قابلیت همواره تأثیر مثبت ندارد و گاهی لازم میشود که آن را غیرفعال نماییم. جهت فعال سازی و غیرفعال سازی دیوار آتشین در ویندوز بایستی ابتدا به Control Panel و سپس Windows Firewall رفته و آن را فعال کنیم که این راه تا حدودی طولانی است. هم اکنون قصد داریم روشی میانبر از طریق ساخت Shortcut در ویندوز جهت فعال و غیرفعال نمودن Firewall برای شما بازگو کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید تنها با یک دوبار کلیک بر روی آیکون مربوطه بر روی دسکتاپ دیوار آتشین را فعال نمایید و یا بلعکس.

ابتدا جهت ساخت یک Shortcut برای غیرفعال سازی دیوار آتشین:
بر روی فضای خالی از دسکتاپ راست کلیک نموده و از New گزینه Shortcut را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده دستور زیر را وارد نموده و دکمه Next را بزنید:
netsh firewall set opmode disable

سپس نامی همانند Disable Firewall یا هر عنوان دلخواه دیگری برای آن انتخاب نمایید و بر روی دکمه Next کلیک کنید تا فایل میانبر ساخته شود.
اکنون اگر بر روی فایل ساخته شده دوبار کلیک کنید ابتدا پنجره ای سیاه رنگ باز و بسته میشود، سپس تغییر اعمال میگردد.

جهت فعال نمودن دیوار آتشین نیز به همانند روش بالا یک Shortcut جدید بسازید.
در مرحله اول دستور زیر را در آن وارد کنید:
netsh firewall set opmode enable

و نام آن را Enable Firewall بگذارید.
اکنون با دوبار کلیک بر روی این فایل جدید دیوار آتشین فعال میگردد.

جهت اطمینان از این موضوع نیز میتوانید به Control Panel > Windows Firewall مراجعه کنید و ببینید گزینه فعال سازی Firewall بر روی On یا Off تنظیم شده است.
 
منبع:www.tarfandestan.com
 

آدرس‏های مخفی فایرفاکس با بهره‏گیری از پروتکل about

آدرس‏های مخفی فایرفاکس با بهره‏گیری از پروتکل about
یکی از دلایل اصلی که مرورگر فایرفاکس را به یک مرورگر محبوب تبدیل کرده است پررمز و راز بودن آن است. به طوری که هیچ‏گاه هیچ‏فردی نمی‏تواند ادعا کند که تمامی این فوت‏و‏فن‏های مخفی را بلد است. یکی از مخفی کاری‏های فایرفاکس، صفحاتی است که با :about شروع می‏شوند. در این ترفند قصد داریم لیست کاملی از این صفحات مخفی را به همراه توضیحات هر کدام برای شما بازگو نماییم.

برای استفاده از این دستورات کافی است عبارت ادغامی از پروتکل about را در نوار آدرس مرورگر وارد نموده و Enter بزنید.

:about
این دستور که بدون هر گونه عبارت ادغامی است، صفحه‏ای حاوی اطلاعات کاملی در خصوص مرورگر و نسخه آن را نمایش می‏دهد. دقیقاً مشابه آن چیزی که گزینه About Mozilla Firefox در منوی Help مرورگر نمایش می‏دهد.

about:blank
یک صفحه کاملاً سفید که می‏‏تواند برای استفاده در صفحه خانگی مرورگر کاربرد داشته باشد.

about:buildconfig
صفحه‏ای حاوی جزئیات کامل نسخه نصب شده مرورگر.

about:cache
نمایش اطلاعات و آمار کامل پیرامون ذخیره‏گاه یا کش (Cache) مرورگر در سه قالب ذخیره‏گاه موقت حافظه، هارددیسک و فایل‏های آفلاین. همچنین (ترفندستان) برای مشاهده لیست موارد ثبت شده در ذخیره‏گاه حافظه می‏توانید از آدرس about:cache?device=memory استفاده کنید. برای مشاهده لیست موارد ثبت شده در ذخیره‏گاه هارددیسک نیز می‏‏توانید about:cache?device=disk را وارد نمایید.

about:config
معروف‏ترین دستور ترکیبی از پروتکل about می‏باشد که برای ویرایش تنظیمات زیرساختی فایرفاکس کاربرد دارد. پس از وارد کردن آن ابتدا اخطاری به شما داده می‏شود که بیان‏گر میزان حساس بودن تنظیمات این بخش است. در
این ترفند 12 تنظیم ایده آل در about:config توضیح داده شده است.

about:crashes
لیست کلیه خرابی‏های ناگهانی که مرورگر پیدا کرده است در این صفحه قابل دسترسی است. این صفحه در نسخه 3 فایرفاکس اضافه شده است.

about:credits
در این صفحه نام افرادی که در ساخت مرورگر سهیم بوده‏اند به ترتیب حروف الفبا لیست شده است.

about:logo
نمایش لوگوی فایرفاکس. این تصویر قابلیت ذخیره‏سازی بر روی هارد را نیز دارد.

about:license
در این صفحه اطلاعات کاملی در خصوص مجوزهای قانونی استفاده از فایرفاکس درج شده است. با استفاده از آدرس about:licence نیز می‏توان به این صفحه دسترسی داشت.

about:rights
این صفحه شامل اطلاعاتی در خصوص حقوق استفاده‏کنندگان از مرورگر است.

about:mozilla
حاشیه‏سازترین صفحه‏ای که با استفاده از پروتکل about در مرورگر موزیلا فایرفاکس تعبیه شده است که «کتاب موزیلا» نام دارد. کتابی که البته وجود خارجی ندارد. متن موجود در این صفحه در نسخه‏های مختلف فایرفاکس متفاوت است. اما همگی این متون به نوعی مشغول کنایه زدن به شرکت مایکروسافت و مرورگر اینترنت اکسپلورر هستند و لحن نگارش متون نیز شبیه انجیل است. ترجمه (ترفندستان) یکی از این جملات که در نسخه 3 مرورگر فایرفاکس وجود دارد بدین گونه است:
"ثروتمند به خواب رفت و خبر دوباره متولد شدن جانور و لشکر عظیمش در سراسر زمین پخش شد. و آنها با استفاده از زیرکی روباه‏ها، قربانی‏ها را در آتش انداختند. و همان طور که به وسیله کلمات مقدس قول داده شده بود، آنها دنیایی جدید را ساختند، و از آن جانور با کودکان‏شان صحبت کردند. ثروتمند بیدار شد و بنگر! که او چیزی جز یک دنباله‏رو نیست.
از کتاب موزیلا، 11:9"
در متن فوق، منظور از دنباله رو ثروت، شرکت مایکروسافت است که دارای محصولات تجاری و غیررایگان است. بر خلاف موزیلا که نرم افزارهایش رایگان و متن باز هستند. منظور از روباه نیز مشخصاً فایرفاکس است.

about:plugins
لیست کامل کلیه پلاگین‏های نصب شده بر روی مرورگر و جزئیات مربوط به هر یک در این صفحه قابل دسترسی است.

about:blocked
صفحه‏ای که به هنگام برخورد با یک صفحه مسدود شده به دلایل امنیتی در فایرفاکس نمایش داده می‏شود.

about:robots
یک صفحه متفاوت دیگر که از نسخه 3 مرورگر فایرفاکس پدیدار شد و به صفحه خوش‏آمدگویی به سبک ربات‏ها مشهور است.

about:neterror
صفحه‏ای شامل متن پیغام خطای باز نشدن صفحه.

about:support
صفحه‏ای که در نسخه 3.6 فایرفاکس برای اولین بار رونمایی شد و در آن اطلاعات کاملی در خصوص موارد پایه‏ای مرورگر، افزونه‏ها‏ و تنظیمات است. با استفاده از گزینه Troubleshooting information در منوی Help نیز این موارد قابل دسترسی است.

مواردی که در بالا ذکر شد، مواردی بودند که به طور طبیعی پس از نصب فایرفاکس قابل دسترسی هستند. اما پس از نصب افزونه‏های خاصی آدرس‏های جدیدی با بهره‏گیری از پروتکل about به فایرفاکس اضافه می‏شود؛

about:firefox و about:firesomething
دو صفحه جدیدی که پس از نصب افزونه
Firesomething به فایرفاکس اضافه می‏شود. هر دو این صفحات شامل پاراگراف‏هایی از کتاب تخیلی موزیلا هستند که در بالا در خصوص آن توضیح داده شد.

about:info
صفحه‏ای شامل اطلاعات کامل در افزونه‏ها، پوسته‏ها و پلاگین‏های نصب شده (ترفندستان) بر روی مرورگر که پس از نصب افزونه
InfoLister قابل دسترسی است.

about:kitchensink
یک سینک ظرف‏شویی نمادین که پس از نصب افزونه
about:kitchensink در صفحه‏ای با این نام ظاهر می‏شود.

about:me
صفحه‏ای شامل آمارها و نمودارهای مربوط به میزان استفاده از مرورگر، تاریخچه مرور صفحات، میزان دانلودها و... که پس از نصب افزونه
about:me پدیدار می‏شود.

about:search
صفحه‏ای که همانند صفحه بالا دارای آمارها و نمودارهایی از تاریخچه موارد جستجو شده توسط فایرفاکس است. این صفحه پس از نصب افزونه
About Search قابل دسترسی است.

 

منبع:www.tarfandestan.com 

 

برچسب وبلاگی گاپ وپ:گروه آن لاین پرشین وب,انجمن گروه آنلاین پرشین وب,چت روم گروه آنلاین پرشین وب

ترفند برای افزایش امنیت سیستم عامل لینوکس

 
بدون شک یک کامپیوتر رومیزی با لینوکس بسیار امن‌تر از همان کامپیوتر با سایر سیستم‌عامل ها خواهد بود. نکته مهم این است که همیشه برای رسیدن به یک سطح خوب امنیتی حتما لازم نیست از نرم‌افزارهای امنیتی و تکنیک‌های خاص استفاده کنید. گاهی اوقات آسان‌‌ترین را‌ه‌ها برای کسب امنیت، آنهایی هستند که به آسانی فراموش می‌شوند. ممکن است احساس کنید این موارد بسیار عادی هستند اما شاید در همین نکات عادی راه‌کارهای امنیتی‌ای بیابید که تاکنون نمی‌دانستید. اگر یک کاربر تازه‌کار لینوکس هستید، 10 ترفندی که در ادامه معرفی خواهیم کرد محل خوبی برای شروع است. در نتیجه مطمئن باشید تجربه‌ خوبی از لینوکس خواهید داشت.

1- قفل کردن صفحه‌ نمایش (Screen Lock) و خروج از سیستم (Log Out) مهم هستند. بیشتر کاربران فراموش می‌کنند که لینوکس محیطی چندکاربره دارد. به همین خاطر، شما می‌توانید از سیستم خارج شوید و سایرین وارد سیستم شوند (Log In). این هم بدین معنی است که دیگران هم می‌توانند به سیستم شما دسترسی داشته باشند، و هم بدین معنی که شما نیز می‌توانید و باید هنگامی که کارتان تمام می‌شود از سیستم خارج شوید. البته خروج از سیستم تنها گزینه‌ مقابل روی شما نیست.
اگر تنها کاربر سیستمتان هستید، می‌توانید به جای خروج، صفحه را قفل کنید. قفل کردن صفحه به سادگی صورت می‌گیرد و به این معنی است که هنگام بازگشت به سیستم یک پسورد از شما خواسته می‌شود. فرقی که قفل کردن با خروج از سیستم دارد اینست که می‌توانید برنامه‌ها را در حال اجرا رها کنید و صفحه را قفل نمایید. وقتی که با وارد کردن پسورد سیستم را باز می‌کنید همان برنامه‌ها کماکان در حال اجرا هستند.

۲- پنهان کردن فایل‌ها و پوشه‌ها یک محکم کاری سریع است. در لینوکس فایل‌ها و پوشه‌ها با اضافه کردن یک نقطه "." به ابتدای اسمشان پنهان (Hidden) می‌شوند. بنابراین برای مثال فایل "Test" در یک مرورگر فایل نمایش داده می‌شود اما "Test." نه. اکثر کاربران نمی‌دانند که اجرای دستور "ls - a" فایل‌ها و پوشه‌های پنهان را نمایش خواهد داد. در حالت گرافیکی هم با زدن همزمان دکمه‌های "Ctrl + H" می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌های پنهان را ببینید. بنابراین اگر فایل و پوشه‌هایی دارید که نمی‌خواهید همکارانتان آنها را ببینند، به راحتی می‌توانید یک نقطه به ابتدای نام آنها بیافزایید. از خط فرمان هم می‌توانید با اجرای این دستور این کار یعنی mv test .test از آن استفاده کنید.

۳- فراموش نکنید همواره یک پسورد خوب ضروری است. کلید طلایی شما برای امنیت در یک کامپیوتر لینوکس، پسوردتان است. اگر پسوردتان را به دیگران بگویید یا یک پسورد ضعیف و قابل حدس زدن داشته باشید گویی که کلید طلایی‌یتان را به دیگران داده‌اید. اگر برای مثال از توزیعی مانند اوبونتو استفاده می‌کنید، یک پسورد نسبت به فدورا به کاربران اختیارات بیشتری می‌دهد. پس باید مطمئن باشید که یک پسورد قوی انتخاب کرده‌اید. برنامه‌های تولیدکننده‌ پسورد نیز وجود دارند که می‌توانند کمکتان کنند. برای مثال Automated Password Generator گزینه خوبی است.

۴- نصب کردن نرم‌افزارهای اشتراک فایل یک سرازیری لغزنده است. بسیاری از کاربران لینوکس تمایل زیادی به اشتراک فایل دارند. اگر می‌خواهید این ریسک را در خانه انجام دهید، اشکالی ندارد. اما وقتی سر کار هستید، نه تنها راه را برای یک دعوا و مرافعه توسط شرکت با خودتان باز کرده‌اید، (ترفندستان) بلکه راه را برای کاربران دیگر نیز باز می‌گذارید که ممکن است به اطلاعات حساسی روی کامپیوترتان دسترسی داشته باشند. پس، به عنوان یک قانون، نرم‌افزارهای اشتراک فایل را نصب نکنید.

۵- به روز رسانی سیستم به طور مرتب، یک کار عاقلانه است. لینوکس ویندوز نیست. در ویندوز شما به روز رسانی‌های امنیتی را هنگامی دریافت می‌کنید که مایکروسافت آنها را منتشر کند؛ که می‌تواند چندین ماه بعد باشد. در لینوکس یک به روز رسانی امنیتی ممکن است چند دقیقه یا چند ساعت بعد از شناسایی یک حفره‌ امنیتی منتشر شود. هم در KDE و هم در Gnome نرم‌افزارهای به روز رسانی از اینترنت وجود دارند. اگر همیشه آنها را در حال اجرا داشته باشید می‌توانید از انتشار موقع یک به روز رسانی مطلع شوید. بی‌خیال به روز رسانی‌ها نشوید! حتما دلیلی وجود دارد که آنها منتشر می‌شوند.

۶- نصب یک ویروس‌یاب واقعا در لینوکس مفید است. نمی‌دانم باور می‌کنید یا نه. ضد ویروس‌ها در لینوکس هم جای خودشان را دارند. درست است که امکان ایجاد یک مشکل در لینوکس که دلیلش یک ویروس باشد بسیار کم و در حد صفر است؛ اما آن ایمیل‌هایی که برایتان می‌آید و شما به دوستان ویندوزی‌یتان فوروارد می‌کنید می‌تواند مشکل‌ساز باشد. با یک ضدویروس خوب، مثل ClamAV می‌توانید مطمئن شوید ایمیل‌هایی که از کامپیوتر شما ارسال می‌شود هیچ چیز مخربی همراه ندارند که بتواند برای شما یا شرکت‌تان مشکل ایجاد کند.

۷- وجود SELinux کاربردهایی دارد. SELinux یا (Security-Enhanced Linux) به وسیله‌ موسسه‌ ملی امنیت آمریکا ایجاد شده‌است و به قفل کردن دسترسی به کنترل نرم‌افزارها کمک می‌کند. و این کار را بسیار خوب انجام می‌دهد. مطمئنا SELinux گاهی اوقات می‌تواند یک مزاحم باشد. در بعضی موارد ممکن است مقدار کمی کارآیی سیستم را کاهش دهد. یا اینکه ممکن است برخی نرم‌افزارها با وجود SELinux برای نصب دچار مشکل بشوند. به هر حال امنیتی که با نصب SELinux یا AppArmor شرکت Novell به دست می‌آورید به نکات منفی‌اش می‌ارزد. در هنگام نصب فدورا امکان فعال کردن SELinux را دارید.

۸- ایجاد پوشه‌ home در یک پارتیشن جداگانه امن‌تر است. نصب پیش‌فرض لینوکس پوشه‌ home را که حاوی اطلاعات شخصی کاربران است درست در root سیستم قرار می‌دهد. این خوب است اما اولا حالت استاندارد است و هر کسی به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشد دقیقا می‌داند که اطلاعات‌تان در کجا قرار دارد. ثانیا اگر سیستمتان به دلیلی دچار مشکل شود و سیستم‌عامل قابل دسترسی نباشد ممکن است اطلاعاتتان از بین برود. برای حل این مشکل می‌توانید home را در یک پارتیشن جداگانه قرار دهید. اگر از دست‌ دادن اطلاعاتتان بسیار نگرانتان می‌کند می‌توانید این کار با ارزش را انجام دهید.

۹- استفاده از یک محیط کاربری غیر متعارف به همان اندازه طلا می‌ارزد! محیط‌های کاربری جایگزین برای KDE و Gnome شامل Enlightenment, Blackbox, Fluxbox و غیره به کامپیوترتان یک احساس و جلوه‌ جدید می‌بخشد و یک راه ساده جلوی پایتان می‌گذارد که جلوی چشم‌های فضول را بگیرید! من از Fluxbox بر روی کامپیوتری استفاده کردم؛ وقتی می‌خواستم فقط یک کار انجام دهد: مرور در شبکه. این به راحتی قابل دستیابی است. یک منو برای موس برای نرم‌افزاری که می‌خواهید استفاده کنید ایجاد کنید. دیگران قادر به اجرای هیچ نرم‌افزاری نیستند به جز آن چیزی که توسط شما ارائه شده است. به هر حال اکثر کاربران هیچ ایده‌ای برای گشت‌وگذار در این محیط‌ها ندارند.

۱۰- متوقف کردن سرویس‌ها بهترین کار است. این یک کامپیوتر میزکار است. یک سرور نیست. پس چرا سرویس‌هایی مانند httpd, ftpd و sshd را اجرا می‌کنید؟ شما نباید به آنها نیاز داشته باشید و آنها فقط یک گاف برای امنیت کامپیوترتان هستند. اگر نمی‌دانید چگونه آنها را متوقف کنید، اجرایشان نکنید. فایل /etc/inetd.conf را چک کنید و مطمئن شوید که تمام سرویس‌های غیر لازم کامنت شده‌اند (اگر اول یک خط # قرار بگیرد آن خط یک کامنت یا توضیح به حساب می‌آید و اجرا نمی‌شود) ؛ این کار ساده ولی مؤثر است.
 
 
منبع:tarfandestan.com
 

پشتیبان‏گیری از آپدیت‏های محصولات امنیتی Norton و آپدیت آفلاین آ

مشاهده تاریخچه به‏روزرسانی‏های ویندوز ویستا و 7شرکت Symantec یکی از قدیمی‏ترین شرکت‏ها در زمینه تولید نرم‏افزارهای امنیتی است که در این میان سه نرم‏افزار Norton Internet Security ،Norton Antivirus و Norton 360 از محبوبیت زیادی در نزد کاربران برخوردار هستند. این نرم‏افزارهای امنیتی نیز به مانند سایر برنامه ها، امکان به‏روزرسانی یا آپدیت پایگاه اطلاعاتی خود را دارا هستند. اما این کار به صورت آنلاین و با اتصال به اینترنت قابل انجام است. شاید شما نیازمند این باشید که عملیات به‏روزرسانی این نرم‏افزارها را به صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت صورت دهید. همچنین علاوه بر آن از آپدیت‏هایی که تاکنون انجام داده‏اید پشتیبان تهیه کنید تا از آنها پس از نصب مجدد ویندوز یا جهت استفاده در یک کامپیوتر دیگر استفاده کنید. در این ترفند به بررسی نحوه پشتیبان‏گیری از آپدیت‏های محصولات امنیتی Norton و آپدیت آفلاین آنها خواهیم پرداخت.

ابتدا پیش از هر کاری اطمینان پیدا کنید در ویندوز شما، قابلیت نمایش فایل‏های مخفی فعال است. بدین منظور از منوی Start به Control Panel و سپس Folder Options بروید. در پنجره Folder Options به تب View مراجعه کنید و تیک گزینه Show hidden files, folders, and drives را بزنید و بر روی دکمه OK کلیک کنید.

حال در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید از طریق My Computer به مسیر زیر بروید:
C:\ProgramData\Norton\{0C55C096-0F1D-4F28-AAA2-85EF591126E7}\NIS_17.5.0.127

و اگر از ویندوز XP استفاده می‏کنید به مسیر زیر بروید:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Norton\{0C55C096-0F1D-4F28-AAA2-85EF591126E7}\NIS_17.5.0.127

دقت کنید:
* در مسیر بالا درایو C به عنوان درایوی که ویندوز در آن نصب شده، فرض شده است.
* عبارت NIS مربوط به Norton Internet Security است (ترفندستان) و می‏تواند بسته به برنامه نصب شده در ویندوز شما متغیر باشد. به عنوان مثال اگر Norton Antivirus نصب شده باشد به NAV و اگر Norton 360 نصب شده باشد به N360 تغییر نام خواهد داد.
* عبارت 17.5.0.127 مربوط به نسخه نصب شده از برنامه است و می‏تواند متغیر باشد.

پس از ورود به این مسیر، فولدری به نام Definitions به چشم می‏خورد. این فولدر حاوی کلیه آپدیت‏های دانلود شده از اینترنت است. این فولدر را Copy کرده و آن را در مسیری دلخواه به عنوان پشتیبان آپدیت ها Paste نمایید.
بدین ترتیب می‏توانید از آپدیت‏های نرم‏افزارهای نورتون بکاپ تهیه کنید.

اما جهت آپدیت آفلاین نرم‏افزار:
ابتدا برنامه را باز کنید.
سپس به Settings و Miscellaneous Settings مراجعه کنید.
اکنون گزینه Norton Product Tamper Protection را یافته و آن را بر روی Off تنظیم کنید.
حال می‏توانید پوشه Definitions که از آن پشتیبان تهیه کردید را در همان مسیر بالا در ویندوزی که آنتی ویروس آن آپدیت نیست، بدون مشاهده هرگونه پیغام خطا کپی کنید.
در پایان مجدد Norton Product Tamper Protection را به حالت اولیه بازگردانید و یک بار Run LiveUpdate را اجرا کنید تا اطلاعات نرم‏افزار به روز رسانی گردد.
با این کار نورتون را به صورت آفلاین آپدیت کرده‏اید.
 
منبع:www.tarfandestan.com
 
 
 

مستقیم نمودن لینک‏های Hotfile ،Megaupload ،Rapidshare و...

یکی از دغدغه‏های اصلی کاربران به هنگام دانلود فایل‏ها از اینترنت، دانلود از سایت‏هایی نظیر 4Shared ،Hotfile ،Megaupload ،Rapidshare و نظایر آن است. اینگونه سایت‏ها سرویس دهنده‏های آپلودی هستند که جهت دانلود فایل‏های آپلود شده در آنها بایستی حق اشتراکی را پرداخت، در غیر این صورت جهت دانلود به صورت رایگان محدودیت‏هایی نظیر سرعت پایین، عدم قطع و وصل دانلود، تعداد دفعات دانلود و... وجود دارد. اما هم‏اکنون قصد داریم به معرفی ترفندی بپردازیم که در صورت استفاده از آن، این مشکل شما کاملاً حل خواهد شد. چرا که می‏توانید کلیه لینک‏های دانلود خود را که در این سایت‏ها آپلود شده‏اند را به صورت ساده و رایگان، مستقیم کنید و پس از آن فایل‏ها را بدون دردسر و با سرعتی بالا دانلود کنید.


برای این کار:
کافی است به سایت
www.expressleech.com مراجعه کنید.
به وسیله این سایت می‏توانید لینک‏های آپلود شده خود در بیش از 70 مرکز آپلود معروف جهان را مستقیم کنید.
برای این کار کافی است به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید و در قسمت Link to Transload لینک را وارد نمایید و بر روی دکمه Transload File کلیک کنید.
اکنون منتظر باشید تا لینک شما مستقیم شود.

همچنین به نکات زیر دقت داشته باشید:
1. هیچ گونه محدودیت حجمی جهت ذخیره فایل های شما وجود ندارد.
2. جهت نگه داری فایل‏های شما یک محدودیت زمانی 48 ساعته وجود دارد. به این معنا که فایل شما پس از 48 ساعت به صورت اتوماتیک از روی سرور حذف می‏شود.
3. با استفاده از این سرویس می‏توانید فایلهای ویدئویی Youtube را نیز مستقیم کرده و دانلود کنید. برای این کار کافی است همانند روش بالا لینک صفحه دارای ویدئو در Youtube را وارد نمایید. جهت دانلود با کیفیت‏های مختلف نیز تیک گزینه YouTube Video Format Selector را بزنید.
4. هیچ‏گونه محدودیتی جهت مستقیم نمودن فایل‏ها وجود ندارد.
5. سایت فوق توسط یک هم‏وطن ایرانی و با هزینه شخصی راه اندازی شده است، در نتیجه جهت حمایت از او و کمک در پایداری این سرویس، می‏توانید بر روی تبلیغات موجود در سایت کلیک کنید یا به او کمک مالی نمایید.
6. لیست سایت‏هایی که امکان مستقیم نمودن لینک‏های دانلود آن‏ها وجود دارد به شرح زیر است:
2shared.com, 4shared.com, adrive.com, anime-eden.com, badongo.com, bigandfree.com, bitroad.net, btaccel.com, depositfiles.com, dl.free.fr, downtown.vc, easy-share.com, egoshare.com, esnips.com, evilshare.com, fileadded.com, filefactory.com, fileflyer.com, filego.net, files.to, filesend.net, freakshare.net, furk.net, gigasize.com, hotfile.com, ifile.it, ifolder.ru, imageshack.us, kewlshare.com, letitbit.net, mediafire.com, megaporn.com, megashare.com, megashares.com, megaupload.com, megavideo.com, midupload.com, netload.in, odsiebie.com, oron.com, rapidshare.com, rapidshare.de, savefile.com, saveqube.com, sendspace.com, share-now.net, share-online.biz, sharebase.to, sharebomb.com, sharedzilla.com, sharingmatrix.com, simpleupload.net, sourceforge.net, speedyshare.com, stagevu.com, storage.to, supershare.pl, turbobit.net, turboupload.com, ul.to, uploadbox.com, uploaded.to, uploading.com, uploads.bizhat.com, video.google.com, vip-file.com, x7.to, youload.to, youtube.com, ziddu.com, zippyshare.com, zshare.net 
  
 منبع:www.tarfandestan.com/ 

از بین بردن محدودیت پرینت با کارتریج اولیه در پرینترهای سامسونگ

مدل‏های ML1640/1641/2240/2241 و MLT-D108S پرینترهای سامسونگ از بهترین و مقرون به صرفه‏ترین پرینترهای بازار هستند. اما دارندگان این نوع پرینترها پس از مدتی کار با آن به یک مشکل خاص بر‏می‏خورند. پس از پرینت 2500 صفحه با کارتریج اولیه که همراه پرینتر بوده است، پیغام Toner Exhausted نمایش داده می‏شود که به معنی خالی شدن تونر است. در صورتی که مخزن کارتریج پر باشد باز هم این پیغام نمایان می‏شود و این موضوع بدین معنی است که این پرینترها طوری ساخته شده‏اند که شما مجبور باشید پس از پرینت 2500 صفحه ناچاراً یک کارتریج نو بخرید. در خصوص کارتریج اولیه این پرینتر بایستی گفت که این کارتریج بر خلاف سایر کارتریج‏ها چیپ ندارد بلکه چیپ بر روی برد اصلی پرینتر نصب شده است. با این وجود در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با بهره‏گیری از آن می‏توانید این محدودیت استفاده از کارتریج اولیه را از بین ببرید و حتی تا ابد آن را شارژ کنید و از آن استفاده نمایید!

 

برای این کار آشنایی با الکترونیک در حد و اندازه درس حرفه و فن دوره راهنمایی لازم و کافی می‏باشد.

ابتدا پیش از هر کاری پرینتر را خاموش کرده و آن را از برق بکشید.
پس از این کار بایستی پوشش پشتی پرینتر را باز نمایید. بدین منظور ابتدا دو پیچی را که یکی سمت کابل USB و دیگری سمت کابل برق است را به وسیله پیچ گوشتی باز نمایید. سپس زائده زیر دستگاه را با پیچ گوشتی جدا کنید.
بعد از باز کردن کاور پشتی پرینتر و برداشتن آن، دو برد خواهید دید. بردی که در سمت چپ قرار دارد و کابل برق به آن وصل میشود و برد دیگر که کابل USB به آن متصل میگردد.
با برد سمت چپ که مربوط به (ترفندستان) مرکز تغذیه پرینتر است به هیچ وجه کاری نداشته باشید. در نتیجه از دست زدن به آن جداً خودداری کنید.
در نتیجه مستقیم به سراغ برد سمت راست بروید. بر روی این برد یک چیپ بزرگ مرکزی به چشم می‏خورد و در کنار آن یک آی سی 8 پایه با شماره 93c66‌ یا 93c66wp وجود دارد.
کاری که شما بایستی انجام دهید این است که با دقت، پایه 1 و 4 این آی‏سی را با یک سیم به وسیله هویه به هم لحیم کنید تا به هم متصل شوند.
در تصویر زیر، این چیپ پس از لحیم شدن به چشم می‏خورد:
از بین بردن محدودیت پرینت با کارتریج اولیه در پرینترهای سامسونگ


با انجام این عمل، کار تمام شده است.
پوشش پشتی پرینتر را ببندید و پرینتر را به برق بزنید و روشن کنید.
جهت اطمینان از انجام صحیح عملیات، دکمه‏ی روی پرینتر را به مدت 3 الی 4 ثانیه نگاه دارید. پرینتر بر روی کاغد اطلاعاتی تحویلتان خواهد داد که که در جلوی عبارات موجود در آن (ترفندستان) هیچ چیز به چشم نمیخورد. در صورتی که اگر قبل از عملیات بالا، این پرینت را می‏گرفتید اطلاعات دقیقی از آمار و ارقام در آن درج شده بود. این موضوع بدین معنی است که دیگر پرینتر امکان شمارش کاغدهای پرینت شده یا میزان تونر را ندارد. در نتیجه دیگر کنترلی بر روی محدودیت 2500 پرینت نیز نخواهد داشت. البته دقت داشته باشید که از این پس بایستی خودتان هر از گاهی تونر را چک کنید تا از سطح آن اطلاع پیدا کنید.

در پایان لازم به ذکر است در صورتی که دوست دارید از این ترفند استفاده کنید به هیچ وجه Firmware پرینتر خود را Update نکنید.
همچنین همان طور که ذکر شد این ترفند تنها بر روی کارتریج اولیه یا به اصطلاح Starter Cartridge جوابگو خواهد بود. کارتریجی که شما به صورت جدا خریداری می‏نمایید خودش چیپ دارد.
از بین بردن این محدودیت به صورت نرم‏افزاری امکان پذیر نیست. در نتیجه از تعمیرکارانی که ادعا می‏کنند به روش نرم افزاری قصد حل این مشکل را دارند برحذر باشید.

 

منبع:www.tarfandestan.com

 

برچسب وبلاگی گاپ وپ:گروه آن لاین پرشین وب,انجمن گروه آنلاین پرشین وب,چت روم گروه آنلاین پرشین وب